Le programme de partenariat

The Partners Program provides transformative programs that bolster academic achievement and improve access to educational opportunities and resources for hard-working, underserved Oakland public middle school students. To do this, we bring middle school students together with trained high school and college mentors, with the goal of furthering educational equity and success for all.
During the school year and in the summer, our teachers, college interns, and high school mentors partner with middle school students to give them the tools and scaffolding to support them on their road to a college education. Each summer, 100 students in the 7th through 9th grades gather on the College Prep campus for our academic and enrichment program. During the school year, students who attend one of our OUSD middle school partners can also receive weekly tutoring. Our high school mentors make a significant impact in the lives of our middle school students and our students inspire their tutors with their enthusiasm and aspirations for learning.

Click here to learn more about our programs.

• Photo de Samuel Beltran

Samuel Beltran

Directeur, Programme de partenariat
    510-652-2260
  • Ashley Dates

Partners Program Manager
    510-652-0111 x270
Arpad Molnar '87
Chair, The Partners Program

Monique DeVane
Head of School, The College Preparatory School

Nhat Bui '07
Vickie Gilliland
Rick Heller
Nancy Levin
Milton Long
Alton Nelson
Diana Staring
Rafi Syed '02

summer academy

L'académie d'été est une expérience de quatre semaines à plein temps au cours de laquelle les étudiants suivent des cours quotidiens de mathématiques, d'anglais, de compétences de vie, d'art, de danse et de codage, et ont des clubs et des excursions hebdomadaires. Les universitaires participent à l'académie d'été pendant l'été après leur sixième, septième et huitième année d'études.

high school advising

Dans le cadre de notre programme HSA, le personnel du programme travaille avec les universitaires et leur famille pour trouver le lycée qui leur conviendra le mieux. Le personnel fournira des lettres de recommandation, accompagnera les familles lors des visites au lycée, et aidera à la préparation de tous les documents de candidature et des demandes d'aide financière.

academic year mentoring

L'AYM a lieu une fois par semaine après l'école. En 7e année, les élèves sont jumelés avec un mentor du secondaire pour travailler sur les devoirs et les compétences d'étude. Nous utilisons également un logiciel en ligne adaptatif pour renforcer les compétences scolaires. En 8e année, les élèves suivent des cours d'éducation financière et de préparation aux tests standardisés.

Student Voices

Hear what our scholars and mentors have to say about their experience at Partners!